#2 - SPIERPIJN, WERKEN EN CHURANDY MARTINA - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu #2 - SPIERPIJN, WERKEN EN CHURANDY MARTINA - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu

#2 - SPIERPIJN, WERKEN EN CHURANDY MARTINA

Blijf op de hoogte en volg Quirine

25 September 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon bini!

Nadat ik op zondag van Amsterdam naar Zaandam was gerend tijdens de Dam tot Dam, was ik maandagochtend om 5 uur klaar wakker (met heel veel spierpijn) en helemaal ready om naar Schiphol te gaan!
Inez stond om half 7 ook al op de stoep, omdat zij niet kon wachten om me weg te brengen. Nadat ik eenmaal was ingecheckt kwamen Floris en Stijn nog even langs op Schiphol om me gedag te zeggen.

En toen opeens, nog geen 12 uur later zat ik aan de andere kant van de oceaan! Het voelde een beetje onwerkelijk, toen ik werd opgehaald door Wim en we, met heel wind door je haren, over de Koningin Julianabrug reden en uitkeken over de Pontjesbrug en alle gekleurde huisjes in Willemstad. Bij Wim thuis kon ik me even omkleden (ik was gaan vliegen in een lange zwarte broek) en even acclimatiseren. En toen kwam het moment waar ik misschien nog wel het meest naar heb uitgekeken: ik kreeg de sleutels van mijn eigen studio! De studio was (gelukkig!) helemaal hoe ik me het had voorgesteld. Het grappige aan de eerste dag vond ik, dat ik 's avonds het gevoel had dat ik al weken op het eiland was, misschien omdat het ook wel een beetje voelde als thuiskomen.

Dinsdagochtend had ik een gesprek bij Zanzibar, het restaurant waar ik aan de slag zou gaan vanaf vrijdag. Wim zit met zijn watersportbedrijf (Zapata Flyboard Caribbean) ook op Jan Thiel Beach, het strand waar ook Zanzibar zit. Na het gesprek liep ik door en kreeg ik het flyboard onder m'n voeten vastgemaakt, want ik mocht weer gaan vliegen! Het is elke keer weer een geweldige ervaring.
Ik ben vrijdag pas begonnen met werken, dus ik heb van dinsdag tot en met donderdag geholpen bij Zapata en op het strand gezeten.

Vrijdagmiddag was het zo ver: werken! Ik ben meteen achter de bar gezet en ik heb echt een super leuke eerste werkdag gehad. Toen we 's avonds klaar waren, ben ik met m'n collega's naar Nachtwerk gegaan, een festival op een klein strand. De Antilliaanse trots Churandy Martina was in plaats van sprinten aan het dansen en het was allemaal heel gezellig!
Het werken achter de bar op vrijdag was zelfs zo leuk, dat ik zaterdagavond (dan is er Happy Hour bij Zanzibar) ook achter de bar heb gestaan! Ik was wel wat gewend, maar jeetje wat een hoop mensen! Verder werk ik nog tot en met dinsdag, dus heb ik er meteen 5 volle dagen op zitten.

Dit was dan mijn eerste week op Curaçao!
Liefs, Quirine

  • 25 September 2016 - 20:12

    Annelies:

    Lieve Q,heerlijk te lezen dat je het helemaal naar je zin hebt en voor je gevoel alles klopt.En dat meteen in je 1e week....zooooo lekker!
    Geniet lekker van deze prachtige tijd en liefs van mij XXX

  • 25 September 2016 - 21:00

    Rachel:

    Lieve Quirine,
    Na je spontane en enthousiaste verhalen via de telefoon, ook leuk om te lezen hoe gaat het met je gaat. Je grote wens om na je examen (net zoals je broers) op Curacao te gaan wonen is nu in vervulling gegaan. Geniet lieverd! X mamma

  • 25 September 2016 - 21:02

    Tony:

    Lieve Q,goed begin is het halve werk! Lekker zo snel inburgeren! Ik hoop dag je er een toptijd hebt en super veel leert over jezelf en over mensen! Geniet!

  • 25 September 2016 - 21:55

    Joost Jr:

    Hee big sis,
    Suuuper leuk om je eerste verhaal te lezen op curacao, ik hoop dat je het heeeeel leuk gaat krijgen!!
    Liefs, je broertje x

  • 25 September 2016 - 22:25

    Mariska :

    Lieve Quirine,

    Super fijn om te horen dat je het al naar je zin heb en dat je het soort thuiskomen voelt.
    Heel veel plezier en ook genieten van de aankomende tijd!

    Liefs mariska

  • 25 September 2016 - 22:26

    Donnie:

    Q! Wat heerlijk..puur genieten!

  • 25 September 2016 - 23:58

    Anja:

    Geweldig, Quirine, dat je je meteen zo goed voelt op je geliefde eiland. Ook op het water en achter de bar heb je dan alweer je mannetje gestaan, that's the spirit!!!!!! Dikke kus !!!!!!

  • 26 September 2016 - 13:55

    Oma De Jong:

    Een goede start is geweldig!
    Wat een energie meteen je eerste werkdag.
    Mix je de juiste drankjes en serveer je lekkere hapjes?
    Je hebt snel door hoe het moet, ervaring genoeg opgedaan in Zaandam,denk ik.
    Lieve schat, we denken aan je hoe vrolijk je bent, houden zo.
    Dikke kus, ook van je opa

  • 26 September 2016 - 22:48

    Joost Sr:

    Lieve schat, duidelijk beter verblijven daar dan in de zandbak waar ik net weer uit terugkom.
    Veel plezier, je omgeving begrijpt dat ze niet meer om je heen kunnen :-) ? - en dat je zes maanden blijft? XX

  • 26 September 2016 - 22:50

    Henriette:

    Lieve Quirine,
    Wat leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. Heerlijk dat je studio niet tegen viel, want dat is toch je plekkie voor 6 maanden. Wat een tijd hè, maar ze vliegen om, dus geniet maar van alles. Dikke kus XXX

  • 27 September 2016 - 15:06

    Rie :

    Lieve Quirine,wat een leuk verhaal,en je(huisje) ook helemaal te gek, het gaat je vast lukken , ik heb je niet gezien bij de dam tot dam ,jammer Geniet van alles pas goed op jezelf Liefs Rie xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

CURAÇAO

Een half jaar wonen en werken op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2017

#9 - TOERIST OP EIGEN EILAND

15 Januari 2017

#8 - 2017!

28 December 2016

#8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES

13 December 2016

#7 - ZIKA VIRUS?

22 November 2016

#6 - HOUSEWARMING
Quirine

Ik woon voor 6 maanden op Curaçao!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1489
Totaal aantal bezoekers 14007

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 19 Maart 2017

CURAÇAO

Landen bezocht: