#8 - 2017! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu #8 - 2017! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu

#8 - 2017!

Blijf op de hoogte en volg Quirine

15 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Daar ben ik weer! Het zijn een paar drukke weken geweest met veel gezelligheid en feestjes, maar dan nu weer tijd voor een verslag!

Op de laatste donderdag van het jaar heb ik samen met Marit, Leon, Sander, Arjen en Stephan (vier jongens die hier elk jaar op vakantie komen, Leon en Sander zijn op het eiland opgegroeid) op het strand gelegen. 's Avonds zijn we met z'n allen naar Saint Tropez gegaan, waar we het vuurwerk zagen. Er werd de hele laatste week van december elke dag ergens vuurwerk afgestoken. Daarna zijn we doorgegaan naar Omundo!

Oud & Nieuw was hier erg leuk, zaterdagavond hebben we tot half 1 gewerkt. Om 12 uur hebben we met z'n allen geproost en daarna zijn we door gegaan naar Zest, het restaurant naast ons, waar een groot feest op het strand was, wat tot in de vroege uurtjes door ging! De volgende ochtend was ik om 10 uur 's ochtends weer aan het werk, omdat er op 1 januari altijd de Nieuwjaarsduik is bij Zanzibar. Er stond een kleine 4000 man bij ons op het strand, allemaal met een Unox muts op en een bekertje snert in hun hand! Heel leuk om mee te maken. Er is ook een filmpje van gemaakt: https://vimeo.com/197714053 (even de link kopiëren en plakken in je browser)

Op woensdag werd Esmee 21, dat hebben we dinsdagavond al gevierd bij Kokomo Beach! Woensdagochtend mocht ze gaan flyboarden en daarna zijn we met een aantal meiden naar Westpunt gereden en bij Koraal (een restaurant met zwembad) gaan liggen. Het was een heerlijk dagje wat we 's avonds afsloten bij Cabana. The Partysquad gaven daar een feest en later op de avond stond Hardwell ook nog even achter de draaitafels. Op donderdag, vrijdag en zaterdag heb ik gewerkt. En zondag was het dan eindelijk zo ver: Fuikdag! Eigenlijk is Fuikdag altijd de eerste zondag van het nieuwe jaar, maar omdat dat op Nieuwjaarsdag was, is het dit jaar een week verplaatst. Fuikdag is een feest dat iedereen met een boot in de Fuikbaai gaat liggen. Als je eenmaal bent geankerd, pakt iedereen zijn/haar luchtbedje en gaat dobberen in de Fuikbaai. Voor de mensen die zich er niks bij voor kunnen stellen, ook van Fuidag 2017 is een filmpje gemaakt! https://www.facebook.com/showmecaribbean/videos/1354082744652193/ (even de link kopiëren en plakken in je browser)

De afgelopen week heb ik vooral gewerkt en veel geslapen, om bij te komen van alle feestjes! De tijd vliegt, want aan het eind van deze maand komt mamma een paar dagen op bezoek, waar ik onwijs naar uit kijk! Wel heel apart dat je bijna iemand van thuis ziet, want daar sta je ook niet zo bij stil.

Liefs, Quirine

• 15 Januari 2017 - 17:43

Annelies:

Lieve Q het leven is voor jou een groot feest naast hard werken natuurlijk!
    Fijn te lezen dat je zo geniet en zoveel leuke vrienden om je heen hebt.
    Geniet van je dagen met je mam!
    Dikke kus

• 16 Januari 2017 - 00:22

Rachel:

Lieve Quirine, ik tel de dagen af! Nog even en dan gaan we samen feestvieren op het eiland! X, mamma

• 16 Januari 2017 - 14:34

Floris:

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Q!

• 17 Januari 2017 - 21:54

Oma En Opa De Jong:

Wat een feest, mama komt er aan!!
    Nog even geduld en dan......
    Je snapt wel dat ik een beetje jaloers ben.
    Wat zou ik je graag bezig zien op je zonnige eiland.
    Maak er een groot feest van als je mama er is, dat zal wel lukken toch!
    Met ons gaat het goed.
    Rustig aan de wandel met opa, nog te koud voor de rolstoel.
    Quirine, doe je best en succes met je werk.
    Dikke kus en een knuffel.
    Je opa en oma