#9 - TOERIST OP EIGEN EILAND - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu #9 - TOERIST OP EIGEN EILAND - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu

#9 - TOERIST OP EIGEN EILAND

Blijf op de hoogte en volg Quirine

17 Februari 2017 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Twee weken geleden was mamma voor een paar dagen gezellig op bezoek. Ik keek er ontzettend naar uit, maar het was ook erg raar om iemand weer na bijna 5 maanden te zien. Marit en ik haalden mamma op vrijdag van het vliegveld af en zijn toen naar ons huis gereden. Mamma zou maar 5 nachten blijven, dus sliep ze bij ons. Toen hebben we de koffers thuis neergezet en kwamen de cadeautjes (o.a. stroopwafels (!!!) en een kilo pot Calvé pindakaas) tevoorschijn. Daarna zijn we naar Jan Thiel Beach gereden (waar ook Zanzibar zit) en zijn we bij Zest Beach Café lekker een wijntje (of wat meer) gaan drinken. 's Avonds heerlijk gegeten en gedronken bij Tinto, met een afzakkertje bij Zanzibar.

Zaterdagochtend waren we al vroeg op pad naar Willemstad, om even naar Penha (de bekende parfumerie) te gaan in Punda. Ik mocht van oma een luchtje uitzoeken als cadeautje, super leuk!! Daarna hebben we nog wat rond gelopen in Punda en een 'batido' (verse smoothie) gedronken. Op zaterdag is het natuurlijk happy hour bij Zanzibar, dus ik moest weer aan het werk! Mamma vond het leuk om mij bezig te zien achter de bar en ik vond het natuurlijk ook leuk om haar eindelijk te kunnen laten zien wat voor een gekkenhuis het elke zaterdag is.

Op zondag voelde ik me een beetje toerist op eigen eiland. Eerst zijn we naar de aloë vera plantage gereden die je hier op het eiland hebt, erg leuk om te zien! Er is ook een merk van, Curaloe, en dat wordt allemaal gemaakt van de aloë vera planten die ze daar hebben staan. Daarna zijn we naar Westpunt gereden, naar het Shete Boka park. Shete Boka is een natuurpark in Westpunt, waar je bovenop rotsen kunt staan. Het water klapt daar zo hard tegen de rotsen, waarna het water naar boven komt. Dat ziet er echt heel mooi uit! Onderweg waren we twee vrienden van mij tegengekomen, dus we hebben met hen (in de hevige regenbuien) in het park gelopen. Daarna zijn we naar huis gereden en toen naar Zanzibar. Marit had zondag namelijk haar laatste dag bij Zanzibar en het is de traditie dat je op je laatste dag de zee wordt ingegooid. Ik wilde dat graag nog even zien, maar toen we aankwamen was ze de zee al in geweest. Toen hebben we maar een borrel op haar laatste dag gedronken! 's Avonds zijn we naar Mundo Bizarro in Pietermaai gegaan, en hebben we daar gezellig met z'n drietjes wat gegeten.

Ik heb veel vrij kunnen regelen, maar mamma vond het ook erg leuk om mij te zien werken. Maandag stond ik dus overdag te werken op het strand! 's Avonds zijn we bij Brakkeput Mei Mei gaan eten en hebben daarna een salsa les gezien. We waren beide erg moe, dus zijn daarna snel gaan slapen.

Toen was het alweer dinsdag! Mamma was jarig in januari en had nog steeds een cadeau van mij tegoed. We hebben toen 's ochtends lekker ontbeten bij BlijBlauw en mamma wilde nog erg graag het kruidentuintje van de kruidenvrouw van Curacao, Dinah Veeris, zien. Ik had er eerlijk gezegd wat minder zin in, maar (met enige tegenzin) toch naar toegereden. Ik zag het eigenlijk voor me als een urenlange wandeling met een Antilliaanse mevrouw die mij van alles ging vertellen over de flora en fauna van het eiland, maar het tegendeel was waar. Mamma en ik hebben namelijk alleen maar de winkel van de kruidentuin gezien, waar ik dus een groot voorstander van was. Het was oprecht heel interessant om over de helende werking van de producten te horen en ze hadden voor sommige kwalen ook een oplossing. Ik gebruik dit elke dag trouw en het werkt (écht!). Voordat ik weer naar Nederland ga zal ik dus nog wel een bezoekje aan de winkel brengen. Heel grappig: het schijnt dus een best bekende mevrouw te zijn, en verschillende Nederlandse televisie programma's zijn ook al bij haar langs geweest.

Na de hele reis over het eiland vond ik het mooi geweest en wilde ik wel naar huis. Gelukkig dacht mamma er net zo over en hebben we thuis nog even gerelaxed. Aan het eind van de middag ben ik samen met mamma en Marit naar Fort Nassau gereden. Fort Nassau is een restaurant waar je een 360 graden uitzicht hebt over het eiland. Super leuk om te zien en vanaf het terras hebben we de zon onder zien gaan. Als bedankje voor het logeren bij ons thuis, zijn we dinsdagavond met Marit, Anouk en mamma uiteten geweest, wat hartstikke gezellig was.

Woensdag was alweer de laatste dag! 's Ochtends zijn we naar Pepijn, een vriend van mamma die op het eiland woont, geweest. Daarna zijn we doorgereden naar Zanzibar om te lunchen, waarna we langs mijn huis zijn gereden om de koffer op te halen. Toen was het tijd om mamma af te zetten op het vliegveld! De dagen zijn echt voorbij gevlogen, maar het was onwijs leuk om mamma hier te zien.

Ondertussen is mijn laatste maand op het eiland aangebroken, dus voordat ik het weet zit ik alweer in de kou!

Liefs

  • 17 Februari 2017 - 09:30

    Rachel:

    Prachtig verslag van heerlijke dagen. Het was fantastisch om zo met je samen te zijn dushi! Dit doen we over een tijdje weer! X mamma

  • 18 Februari 2017 - 10:21

    Annelies:

    Heerlijk om te lezen lieverd,geniet van laatste weekjes

  • 03 Maart 2017 - 22:02

    Rie:

    Lieve quirine ,leuk je verhaal te lezen, had van mama al gehoord, hoe fijn het was,dit nemen ze jullie niet meer af nog even en je bent weer hier geniet nog van alles en het mooie weer hier gaat het goed dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

CURAÇAO

Een half jaar wonen en werken op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2017

#9 - TOERIST OP EIGEN EILAND

15 Januari 2017

#8 - 2017!

28 December 2016

#8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES

13 December 2016

#7 - ZIKA VIRUS?

22 November 2016

#6 - HOUSEWARMING
Quirine

Ik woon voor 6 maanden op Curaçao!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1766
Totaal aantal bezoekers 14017

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 19 Maart 2017

CURAÇAO

Landen bezocht: