#7 - ZIKA VIRUS? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu #7 - ZIKA VIRUS? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu

#7 - ZIKA VIRUS?

Blijf op de hoogte en volg Quirine

13 December 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van mij hebben gehoord, maar op dit moment heerst het zika virus op het eiland. Het zika virus is een virus wat je kan krijgen als je wordt gestoken door een mug met dit virus. Je raadt het al: ik ben gestoken door zo'n mug. Dit betekende afgelopen week dat ik veel in mijn bed heb gelegen met de airco aan, omdat je er niks tegen kan doen en gewoon moet wachten tot het voorbij is. Je hebt veel verschillende symptomen, gelukkig had ik alleen hele erge hoofdpijn en uitslag, de rest is mij bespaard gebleven. Ik ben nu ook alweer helemaal beter!

Mijn huisgenootjes hebben de afgelopen weken veel bezoek gehad, wat erg gezellig was! Anouk heeft haar ouders en vriendinnen op bezoek gehad, en ik ben samen met haar vriendinnen een dagje Willemstad in gegaan. We zijn gaan eten bij Plasa Bieu, een overdekte markthal waar je lekker lokaal kunt eten (zie foto). Het is daar heel simpel. wat het ook weer erg leuk maakt. We konden kiezen uit rundvlees, kip of vis (red snapper). We waren met z'n drietjes, dus hadden we van elk éen gedaan. In de hal zijn er verschillende keukentjes en je gaat dan bij een van de keukens aan een hele lange tafel zitten, waar je eet en daarna snel de rekening krijgt. Marit had twee vrienden over, en daarmee zijn we de eerste avond lekker wezen eten bij Tinto (een Argentijns restaurant naast Zanzibar). Naast al het eten met het bezoek zijn we natuurlijk ook alle vaste feestjes langs gegaan. Ook is Sinterklaas langs geweest en hebben we met al het personeel een Sinterklaas/personeelsfeestje gehad, wat erg geslaagd was!

Het is de afgelopen weken erg rustig op het eiland, maar over zo'n twee weken zal het hele strand vol zitten, omdat dan de kerstvakantie is begonnen. Ik vind het nog steeds apart als ik in m'n shortje en bikini de auto in stap en 'Driving home for Christmas' op de radio hoor, omdat ik altijd kerstliedjes met sneeuw associeer. Toch vind ik het geen probleem dat ik de decembermaand onder de zon vier in plaats van in de sneeuw ;-)

Ik heb ook nog steeds heel erg naar m'n zin hier en ik zit hier voor mijn gevoel ook al veel langer dan 3 maanden. Maar, de tijd vliegt voorbij, dus voordat ik het weet ben ik weer in Zaandam. De afgelopen weken heb ik ook bezoek gehad uit Zaandam, mijn oude werkgever uit Zaandam (Remko) was namelijk op het eiland, zijn zus met zwager en kinderen wonen namelijk ook hier. Super leuke dagen met de familie gehad en ook erg leuk om mijn oude baas te spreken! Met Oud & Nieuw zal hij weer op het eiland zijn, dus dat wordt vast en zeker gezellig!

Liefs, Quirine

  • 13 December 2016 - 18:43

    Annelies:

    Lieve Q wat waardeloos die mug!!Heb er meer over gehoord dus doe voorzichtig!gelukkig nu weer beter en feestjes volop en de feestdagen voor de deur

  • 13 December 2016 - 19:18

    Janet:

    Wat superleuk Q!
    Tegenover plasa bieu zit zo een kraampje met shakes, superlekker ook!

  • 13 December 2016 - 23:12

    Tony:

    Hoop dat je snel weer op en top bent! Geniet lekker verder en werk ze op het eiland!!!

  • 15 December 2016 - 13:08

    Myrthe Jolien:

    Lieve Q wat heerlijk om al je verhalen te lezen en wat maak je een hoop mee. Kerst in je bikini; vér-re van vervelend! Geniet van alles wat je meemaakt daar, lieverd! <3

  • 21 December 2016 - 13:32

    Rie:

    Hallo quirine, eerst heel hartelijk bedankt voor de mooie bloemen die ik vandaag kreeg,wat een verrassing ,leuke brief erbij kan in het plakboek, feestje was leuk ,kan ik op terug kijken.wat gaaf dat ik je gezien heb bij je moeder ,het gaat soms boven mijn pet,(leeftijd) weer leuke verhalen van je, ben je weer beter? En draaid de wasmachine goed en veel,?ik wens jou fijne dagen een gezond 2017 dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

CURAÇAO

Een half jaar wonen en werken op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2017

#9 - TOERIST OP EIGEN EILAND

15 Januari 2017

#8 - 2017!

28 December 2016

#8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES

13 December 2016

#7 - ZIKA VIRUS?

22 November 2016

#6 - HOUSEWARMING
Quirine

Ik woon voor 6 maanden op Curaçao!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 14022

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 19 Maart 2017

CURAÇAO

Landen bezocht: