#8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu #8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Quirine Jong - WaarBenJij.nu

#8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES

Blijf op de hoogte en volg Quirine

28 December 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon pasku! (Papiaments voor fijne feestdagen) Misschien iets te laat om iedereen een fijne kerst te wensen, maar ik heb alle dagen met kerst gewerkt. Bij deze wil ik iedereen wel een heel gelukkig en gezond 2017 wensen!

Net voordat de kerstdrukte begon op het eiland, was ik gevraagd door de eigenaar van Omundo (een restaurant op het eiland), Laurens, om samen met Anouk op woensdagavond Bondgirl te spelen tijdens een kerstdiner van een advocatenkantoor in de Caribbean. We hadden zelfs onze eigen James Bond en het was niet de minste: de enige echte body double van Daniel Craig. (De foto's houden jullie nog te goed!) Het was een super gezellige avond en hartstikke leuk om te doen! Hierna zijn we nog naar Cabana geweest, omdat Jerry, mijn oude huisgenoot van de tijd dat ik nog in een studio woonde, zijn laatste avond had.

Vanwege de drukte op Curaçao tijdens de kerstperiode, hebben we de volgende dag met een groepje SinterKerst&Nieuw gevierd. Samen met Anouk, Jelle en Jeroen hebben we boodschappen gedaan. 's Avonds zijn we met hen en Marit, Wim, Marin (allemaal collega's van Zanzibar en medebewoners van het park waar ik woon) en de zus van Wim gaan barbecuen onder een met kerst attributen versierde palapa aan de Caracasbaai en hebben we een dobbelspel gespeeld voor de Sinterklaas cadeautjes. Om half 11 hebben we afgeteld met champagne, dus hadden we alle drie de feesten in een keer gevierd!

Vrijdag was ik vrij en heb ik lekker rustig aan gedaan, 's Avonds zijn we naar Kenny B gegaan, een artiest uit Nederland die erg bekend is in Suriname en die op trad bij Madero Ocean Club. De volgende dag was het zaterdag: Happy Hourdag! Omdat ik altijd op zaterdag 's avonds tijdens Happy Hour moet werken, heb ik overdag met oma gefacetimed en zijn we naar een surfstrandje geweest waar een surfwedstrijd werd gehouden.

Bij Zanzibar hebben we hele wisselende diensten, zo kun je dus ook een dagje op het strand worden ingedeeld. Afgelopen week had ik een stranddienst, waarbij je dus alleen de mensen die op het strand liggen, bediend. Ik heb toen met een bellytray over het strand gelopen om een cocktail voor mensen te maken, waar ook een foto van is gemaakt! Ik heb de foto bijgevoegd, zodat jullie kunnen zien hoe dat er uit zag :-)

Ik heb de hele week verder gewerkt en afgelopen vrijdag waren ik en Marit beide vrij. We hebben toen op het strand gelegen en ook alletwee nog geflyboard, met een Amstel Brightje toe! (zie foto). 's Avonds was er een Santa Run voor het goede doel in Willemstad, waar er allemaal mensen in een kerstmanpak 3 kilometer door de stad renden, daar zijn we eerst gaan kijken. Later was er een groot feest in Club 1850 waar we met een groepje heen zijn gegaan, wat erg gezellig was! Op de foto sta ik met Marit en Romy, een andere collega van mij.

Het jaar 2016 is zo snel gegaan, nog een paar dagen en dan sta ik achter de bar af te tellen tot 2017!

Liefs, Quirine

  • 28 December 2016 - 13:06

    Je Vader:

    Schat, het gaat je nog steeds goed zo te zien! Geniet maar van de tropische temperatuur, dat is hier in de sneeuw wel anders, hoewel de zon volop schijnt. Alles verder goed met ons, na 10 jaar weer eens Kerst met de familie was gezellig! XX

  • 28 December 2016 - 14:44

    Tony:

    Wow Q, je schrijft echt elke keer beter. Leuke feesten en tijd zul je daar hebben. Heel gaaf en goed dat je die stap hebt gezet! Werk ze met oud en nieuw en knallend 2017 in! Veel plezier verder!! X

  • 28 December 2016 - 19:19

    Anja:

    Klinkt allemaal heerlijk, Quirine! Beste wensen voor een fantastisch 2017!!!!!!

  • 02 Januari 2017 - 11:24

    Rie :

    Aller eerst een heel gelukkig 2017 ,dat alles uit mag komen wat je wenst, leuke foto,s en reis verslag geniet van je werk en aftellen is begonnen dikke knuffel Rie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

CURAÇAO

Een half jaar wonen en werken op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2017

#9 - TOERIST OP EIGEN EILAND

15 Januari 2017

#8 - 2017!

28 December 2016

#8 - JAMES BOND, KERST EN VEEL FEESTJES

13 December 2016

#7 - ZIKA VIRUS?

22 November 2016

#6 - HOUSEWARMING
Quirine

Ik woon voor 6 maanden op Curaçao!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 14021

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 19 Maart 2017

CURAÇAO

Landen bezocht: